Tuesday, September 16, 2008

ramadhan month...

Bulan ramadhan nie memang bulan mulia.... dan seronok sb dapar berbuka puasa bersama.... rakyat malaysia berbilang bangsa... kalau di tanya semua suka bulan ramadhan... diorang kata best sebab semua jenis kuih dan masakan boleh didapati dengan mudah pada bulan ramadhan.... kalau kita tengok pun kat bazar-bazar ramadhan bukan orang muslim jer yang membeli juadah berbuka... orang bukan muslim pun ramai.... cina, india & etc... mmm.. cerita pasal bulan yang mualia ini... pada bulan ini lah kalau kita nak tengok banyak sumbangan dan jamuan berbuka diadakan untuk anak2 yatim... tapi pernahkah kita fikir... "pada bulan2 lain macam mana keaadaan diorang"... saya ingat lagi pada tahun lepas kami sati department sambut hari raya (jamuan hari raya tahunan) di salah sebuah rumah anak yatim di selangor...diorang kata... kalau bulan ramadhan memang banyak dapat invitation dan derma dari orang ramai, kekadang sampai membazir (makananlah especially). tetapi bila bulan2 lain menjelma tiada pun kunjungan dan derma daripada sesiapa... memandangkan hal ini... saya terfikir... nasiblah ada juga bulan ramadhan... cuba bayangkan jika tiada bulan ramadhan... maknanya tiadalah sumbangan dan bantuan untuk mereka... orang ramai melupakan mereka....

mmm.. walau macammana pun bulan ramadhan memang bulan yang diberkati... pada bulan inilah ramai orang mendapat rezeki & pendapatan lebih... bagi yang memerlukan.

bercerita tentang ramadhan nie... boleh kata banyak jer kan hotel2 & restoran2 menawarkan pakage berbuka puasa... ramai orang mengambil kesempatan untuk merasa dan keluar makan bersama keluarga dan rakan2 di hotel2 nie.. salah seorangnya adalah aku... :) nie got a few pictures taken during the event. Setakat ni dua tempatlah dah merasa berbuka... satu di Sri Melayu Restauran dan Hotel Crown Plaza.

Crown Plaza Hotel




dining area



the foods



little desert




Rozanna, Adlina & me



Restoran Sri Melayu



me & emma

me

No comments: